Szlak Kraina Lasów i Jezior

Gmina Bytów

Kilkuetapowy szlak przecinający z zachodu na wschód cały powiat bytowski.

Początek szlaku znajduje się w Bobięcinie, letniskowej wsi położonej nad jez. Bobięcińskim Małym. Stąd biegnie na wschód wzdłuż lokalnej szosy do dawnego majątku Kamnica, gdzie skręca na południowy wschód i przez pola i lasy dochodzi nad Jez. Kościelne koło Wołczy Wielkiej. Omija je od zachodu i południa, po czym skręca na północ i polnymi drogami dochodzi do Miastka (PKP, PKS). Omijając centrum miasta od południa, przecina szosę do Białego Boru i kieruje się na wschód do drogi Miastko-Koczała, wzdłuż której osiąga letniskową wieś Świeszyno. Stąd szlak biegnie na wschód  przez pola i zagajniki do Pietrzykowa, i dalej polami do Brzeźna Szlacheckiego. Gruntową drogą szlak prowadzi na wschód, nad Jez. Wiejskie, które okrąża i dochodzi do wsi Łąkie. Stąd szosą szlak kieruje się w stronę Borzyszkowych, ale przed wsią, na wysokości południowego krańca Jez. Kamieniczno schodzi na jego brzeg i odbija na północ. Dochodzi do wsi Gliśno i skręca na wschód w kierunku Rekowa. W lesie, jeszcze przed wsią, skręca na północ i między jeziorami leżącymi u stóp Siemierzyckiej Góry kieruje się w stronę Sierzna. Po prawej szlak mija Jez. Dużą Boruję. Z Sierzna do Bytowa szlak biegnie głównie wśród pól.

Przez Bytów szlak przechodzi, omijając centrum od południa i wschodu. Z miasta kieruje się na północ, pozostawiając po lewej osiedle Rzepnica i Jez. Jeleń, z prawej zaś mijając Jez. Stary Staw ( ścieżka przyrodnicza „Szlak Bytowskich Jezior Lobeliowych”). Dalej szlak dochodzi do wsi Pomysk Wielki, gdzie odbija na południowy wschód i szeroką pętlą przez Gołczewo, Parchowo i Jamno dochodzi do Żukówka. Z Żukówka szlak kieruje się na północ do osady Młynki, gdzie przekracza rzekę Słupię i, wzdłuż jej północnego brzegu, biegnie do Soszycy, mijając najstarszą na Pomorzu elektrownię wodną Struga. Ostatni odcinek szlaku z Soszycy do Jasienia biegnie wzdłuż asfaltowej szosy Pomysk Mały – Rokity, mijając po prawej  Jez. Obrowo Wielkie, a po lewej widoczne miejscami przez las, potężne Jez. Jasień (zbiornik południowy). Szlak kończy się przy remizie strażackiej w Jasieniu.